معرفی خودروهای جدید خارجی ایران

دوشنبه 8 خرداد 1391 01:48 ب.ظ   نویسنده : مهدی چاوشی ساری      


 

برای مشاهده بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

مرسدس بنز CL500 فیس لیفت 2012



مدل 2010 و 2011 مرسدس بنز CL500 از سال قبل به دست واردکنندگان شخصی به بازار ایران راه یافت و با قیمتی حدود 460 تا 520 میلیون تومان در بازار آزاد عرضه شد اما حالا مدل فیس لیفت شده 2012 آن نیز به فهرست خودروهای سواری مجاز برای ورود به کشور راه یافته و تعدادی از آن هم در پارکینگ گمرک ها دیده می شود.



تغییرات انجام گرفته روی این مدل شامل تغییر فرم کاسه چراغ های جلو به همراه LED رانندگی در روز و همچنین اصلاح گرافیک چراغ  های عقب بوده و غربیلک فرمان نیز با مدل جدیدتر تعویض شده است. همچنین از سیستم های ایمنی و تجهیزات جدیدی مانند سیستم کمکی تشخیص نقطه کور، سیستم فعال حرکت بین خطوط و نمایشگر مرکزی با قابلیت پخش دو تصوی راز دو زاویه مجزا استفاده شده است. موتور این اتومبیل از نوع 8 سیلندر روی شکل بوده و شتاب اولیه آن برابر 4/8 ثانیه است.



مرسدس بنز E350 کوپه و کابریولت





پیش از این در مورد این دو مدل به طور مفصل صحبت کرده و امکانات و ویژگی های فنی آنها را مورد بررسی قرار داده ایم. به طور خلاصه باید گفت که E350 کوپه و کابرولت یکی از آیرودینامیک ترین و زیباترین اتومبیل ها در کلاس خود هستند و انبوهی از امکانات رفاهی لوکس و تجهیزات ایمنی مدرن را در اختیار شما قرار می دهند. این مدل ها در ماه جاری و در تعداد محدود به بازار داخلی راه یافتند و با قیمتی حدود 275 تا 350 میلیون تومان به فروش می رسند. شتاب اولیه برای مدل کوپه برابر 6/2 ثانیه و برای مدل کابریولت برابر 6/4 ثانیه بوده و هر دو از پیشرانه شش سیلندر وی شکل بهره می برند.





مرسدس بنز SLK350 2012



اواخر سال گذشته تعداد انگشت شماری از نسل جدید SLK350 به وسیله ثبت سفارشاتی که در تابستان انجام شده بود به کشور وارد شد و قیمتی معادل 350 میلیون تومان برای آن رقم خورد. در حال حاضر ثبت سفارش این مدل مجددا بازگشایی شده و پیش بینی می شود به زودی واردات تعداد بیشتری از این مدل آغاز شود.



SLK350 از یک موتور شش سیلندر وی شکل بهره می برد و در مدت زمان 6/5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. کابین این اتومبیل رودستر دو نفره به وسیله فیبرهای نوری LED قرمزرنگ نورپردازی می شود و سقف جمع شونده پانورامیک آن از فناوری Magic Sky (قابلیت تیره شوندگی به میزان دلخواه) سود می برد.



آلفارومئو جولیتا و میتو

ثبت نام آلفارومئو جولیتا به دست نمایندگی آن در ایران آغاز شده و در دو مدل فول آپشن و نیمه فول آپشن با قیمت 65 و 75 میلیون تومان به فروش می رسد. Giulietta یک هاچ بک چهار در بوده که موتور چهارسیلندر آن به حجم 1368 سی سی قادر است قدرتی معادل 170 اسب بخار تولید کند. گیربکس آن از نوع 6 سرعته دوکلاچه اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی از پشت فرمان بوده و شتاب اولیه آن برابر 7/7 ثانیه است. مدل Mito نیز یک هاچ بک دو در و کوچک بوده که به عنوان گزینه ای مناسب برای رفت و آمدهای داخل شهر به حساب می رود اما هنوز فروش آن در ایران آغاز نشده است.





اپل کورسا



اپل کورسا در ایران سابقه درخشانی دارد و خیلی ها منتظر بودند که بازهم پای این مدل به ایران باز شود که خوشبختانه در اواخر سال 1390 این آرزو تحقق یافت. اپل کورسا قرار است در سه مدل 1200، 1400 و 1800 سی سی در کشور عرضه شود که ظاهرا در حال حاضر ضعیف ترین مدل آن در دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک توسط نمایندگی با قیمتی حدود 45 الی 47 میلیون تومان به فروش می رسد. کیفیت خوب، استهلاک و مصرف کم و همچنین امکانات رفاهی مناسب ازجمله ویژگی های اپل کورسا هستند.





پورشه CarreraS911 2013




نسل جدید پورشه 911 در دو مدل کررا و کررا S در بازارهای جهانی عرضه می شود. نمایندگی پورشه در ایران نیز تصمیم دارد مدل کررا S کوپه و کابریولت را در کشور عرضه کند که قاعدتا قیمتی بیش از 400 میلیون تومان خواهند داشت. طراحی ظاهری و داخلی این مدل متفاوت از نسل قبل بوده و کابین آن جادارتر شده است. همچنین تجهیزات بیشتری به لیست امکانات آن اضافه شده و فرم کنسول مرکزی آن شما را به یاد پانامرا می اندازد. کررا S 2013 از یک موتور شش سیلندر به حجم 3800 سی سی برخوردار است و شتاب اولیه آن برای مدل کوپه و کابریولت به ترتیب برابر 4/1 و 4/3 ثانیه (با دکمه شتاب گیری) اعلام شده است.





پورشه کاین توربو



کاین یک شاسی بلند لوکس و اسپورت است که کیفیت و امکانات یک سدان مجلل و قابلیت های یک اتومبیل کوپه اسپورت را یدک می کشد! مدل شش سیلندر آن کمی کند است اما مدل هشت سیلندر S کاملا وحشی و تازه نفس به نظر می رسد و حالا تصور کنید که مدل توربوی آن در خیابان ها چه غوغایی به پا خواهد کرد!

کاین توربو دارای یک موتور هشت سیلندر به قدرت 500 اسب بخار است و در مدت زمان 4/7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. با این حساب می تواند برای بسیاری از اتومبیل های کوپه اسپرت هم رقیب سرسختی باشد.





مازراتی گرن توریسمو و گرن کابریو و کواتر و پورت

مازاراتی Gran Turismo و Gran Cabrio (مدل کابریولت) بارها در نشریات مختلف به عنوان زیباترین اتومبیل در کلاس خود معرفی شده اند و البته از یک اتومبیل ایتالیایی چیزی غیر از این هم انتظار نمی رود. کیفیت مازاراتی و دقت مونتاژ قطعات آن بی نظیر و مثال زدنی بوده و موتورهای آن بر پایه پیشرانه فراری ساخته می شوند.



 Quattroporte نیز همانطور که از نامش مشخص است، مدل چهاردر مازراتی بوده که به عنوان رقیب S-Class و سری 7 شناخته می شود. البته مازراتی از لحاظ امکانات رفاهی به پای مرسدس بنز، ب.ام.و و یا پورشه نمی رسد ولی یک ویژگی عجیب و غریب دارد که در خیلی از رقبایش دیده نمی شود و آن چیزی نیست جز صدای بسیار خوفناک و گوشنواز منبع اگزوز که آدرنالین خون را به شدت افزایش می دهد و هیجان خالص را در بدنتان تزریق می کند!



مازراتی ها چند ماهی است که به ایران وارد شده اند اما هنوز در کمال تعجب، مجوز دریافت پلاک ملی برای آنها صادر نشده است و این سوال در ذهن ما خطور می کند که چطور ثبت سفارش آنها باز است اما پلاک نمی شود! فعلا نام مدل های گرن توریسمو، گرن توریسمو S، گرن توریسمو S اتوماتیک، گرن کابریو اسپورت، کواتروپورت و کواتروپورت اسپورت GTS در لیست خودروهای مجاز برای ورود به کشور به چشم می خورد.





البته در فهرست ثبت سفارشات، نام اتومبیل هایی چون کیا Soul، سوبارو لگاسی، میتسوبیشی ASX و حتی لکسوس هیبریدی HCT200 نیز ذکر شده است که دفعه قبل نیز ثبت سفارش آنها باز شده بود اما هنوز در مورد زمان و نحوه واردات آنها، اطلاعات دقیقی اعلام نشده است.

آخرین ویرایش: - -
دیدگاه ها ()
یکشنبه 30 تیر 1392 12:56 ق.ظ
سلام من ورودی سال اولیم اگه می شه به آقای مهدی بگید نمر های امتحان عربی وارد نكنه باااااااااااااا تشكر
جمعه 26 خرداد 1391 11:16 ب.ظ
آخه دعوا چرا ؟
ما هرچی هست و بوده رو باید کنار بزاریم!
نتکا در پیشه!
باید روی همه رو کم کنیم
نتکا 11 بهترین نتکای قرن!
چهارشنبه 24 خرداد 1391 11:36 ق.ظ
شما فکر کنید که فقط احترام پول داده, چه سود و ضرری برای ما داره, مهم اینه که بچه ها با ما هستند و حالا اگه یکی پول داده یا ده تا مهم نیست
شنبه 20 خرداد 1391 02:02 ق.ظ
من نمیدونم چرا شما کل کل می کنبن
احسان اچ اس که فعلا رقیبی نداره!
تنها وبلاگیه که بچز بهش سر می زنن
جمعه 19 خرداد 1391 07:32 ب.ظ
از اون 110 هزار تومن 100 هزار تومنش مال احترام بود!! :))
علیرضا خادم
نیشتم ببند
شنبه 13 خرداد 1391 10:21 ق.ظ
پس وقتی میگم اختلافات بینتون زیاده و نمی تونید با هم متحد بشید به همین خاطر است دیگه . دوباره میگم : ((((((((((( 1>2 ))))))))))))
علیرضا خادم
صبر کنین سایت راه اندازی بشه تموم مشکلات میشه شکلات! ;)
پنجشنبه 11 خرداد 1391 11:01 ب.ظ
سلام
من جان سلام!
اول اینکه: کی گفته که ما (دومی ها) برای یک سایت توافق نداریم ؟
دوم اینکه:احسانیها یه مجله ی انتقادی دو طرفه است
از یه طرف دانش آموزان از مدرسه انتقاد میکنن و از طرف دیگه مسئولان از دانش آموزان در حالی که احسان اچ اس یه وبلاگ با موضوع آزاده که بچه های مدرسه میتونن در نویسندگی اون مشارکت کنن.
سوم اینکه:وقتی هیچ کدوم از بچه های کلاس های اول یا سوم برای نویسندگی در احسان اچ اس درخواست ندادند .همه ی نویسندگان این وبلاگ خودشون داوطلبانه دارن برای این وبلاگ کار میکنن و همشون از آقای خادم خواستن که اونها رو نویسنده قرار بده.
چهارم اینکه:صفحات قبول دارم صفحات احسانیا یه کم سنگینه و دلیلش هم قالب اونه که ادیت شده و هنوز جای کار داره تا سبک تر بشه.
پنجم اینکه:ممنون از اینکه نظر دادی.
ششم اینکه:این نظر بزودی توسط مدیریت پاک میشه و من نمی دونم چرا؟؟؟!!!

دوشنبه 8 خرداد 1391 05:12 ب.ظ
سلام دوست عزیز
این وبلاگ مدرسه است یا بهتر بگم برای بچه های مدرسه است
حالا چه اشکالی داره که بچه ها بجز اخبار مدرسه از یه سری دانستنی های دیگه هم با خبر بشن؟بجای رفتن توی سایت های متفرقه یا سرچ کردن توی گوگل؟
در ضمن از نصیحت پدرانه تون هم ممنون ولی درس و تحصیل ما تا حدود 90در صد به خودمون ربط داره ولی بازم ممنون
مرسی از نظرت

درباره وبلاگ


  • این وبلاگ متعلق به دانش آموزان دبیرستان شهید بهشتی سمپاد کاشان میباشد. هر مطلبی اعم از مطالب علمی روز و اخبار مدرسه را اینجا میتوانید پیدا کنید.
    تاریخ تولد وبلاگ: 4 بهمن 1389

نویسندگان

  • علیرضا خادم(59)

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic